Ehemalige Mitarbeiter

Dr. Daniel Weimar

Ehem. Akademischer Rat

Dr. Daniel Weimar

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Lebenslauf:

Kontakt:

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geboren am 07.02.1984 in Suhl

10/2003 - 07/2009: Studium der Medienwirtschaft an der Technischen Universität Ilmenau

03/2006 - 03/2007: Auslandsstudium an der "Universidade Federal de Santa Catarina" in Florianópolis/Brasilien

08/2009 - 03/2010: wissenschaftlicher Mitarbeiter am Fachgebiet Finanzwirtschaft/Investition, Technische Universität Ilmenau

04/2010 - 01/2015: wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre, Mercator Business School, Universität Duisburg-Essen

05/2014:  Kumulative Promotion mit dem Titel "Essays on Earnings, Finance and Consumption: Empirical Evidence from the Sports Industy" 

Seit 01/2015: Akademischer Rat am Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre, Mercator Business School, Universität Duisburg-Essen

Seit 04/2021: Senior Data Scientist bei 1&1 Versatel 

Ehrungen und Auszeichnungen:

Best Paper Award 2017 des Journal of Business Economics (ZfB) für den Betrag "The impact of sporting success on student enrollment" (zusammen mit M. Schauberger)

Publikationen:

Filter:
  • Wicker, P.; Weimar, D.; Orlowski, J.: The ‘real’ birthday effect: Post-birthday running performance of Football Bundesliga players. In: Applied Economics Letters (Forthcoming) (2021). BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Holthoff, L.; Biscaia, R.: A Bright Spot for a Small League: Social Media Performance in a Football League without a COVID-19 Lockdown. In: European Sport Management Quarterly (forthcoming) (2021). BIB DownloadDetails
  • Soebbing, B.; Wicker, P.; Weimar, D.; Orlowski, J.: How do bookmakers interpret running performance of teams in previous games? Evidence from the Football Bundesliga. In: Journal of Sports Economics (forthcoming), Jg. 22 (2021) Nr. 3, S. 231-250. doi:https://doi.org/10.1177/1527002520975827BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Fox, A.: Fan Involvement and Unusual Investor Behavior: Evidence from a Football Fan Bond. In: International Journal of Sport Finance (forthcoming) (2020). BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Deutscher, C.; Decker, R.: The Sales Effect of In-store Product Displays: The Special Case of Total Product Relocation. In: Journal of Business and Retail Management Research, Jg. 15 (2020) Nr. 1. doi:https://doi.org/10.24052/JBRMR/V15IS01/ART-01BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Holthoff, L.; Biscaia, R.: When sponsorship causes anger: Understanding negative fan reactions to postings on sports clubs’ online social media channels. In: European Sport Management Quarterly (forthcoming), Jg. 2020 (2020). doi:10.1080/16184742.2020.1786593BIB DownloadDetails
  • Singh, U.; Ghadiri, A.; Weimar, D.; Prinz, J.: Let’s have a break”: An experimental comparison of work-break interventions and their impact on performance. In: Journal of Business Research, Jg. 112 (2020) Nr. 5, S. 128-135. doi:10.1016/j.jbusres.2020.03.008BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.: Insolvenzrelevante Fußball-Verbandsregularien in Deutschland: Ökonomische Besonderheiten, Fehlanreize und Reformansätze. In: German Journal of Exercise and Sport Research, Jg. 50 (2020) Nr. 4, S. 523-533. doi:10.1007/s12662-020-00666-7BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Scharfenkamp, K.: Effort reduction of employer-to-employer changers: Empirical Evidence from Football. In: Managerial and Decision Economics, Jg. 40 (2019) Nr. 3, S. 277-291. doi:10.1002/mde.3001VolltextBIB DownloadDetails
  • Weimar, D; Rocha, C.: Does distance matter? Geographical Distance and Domestic Support for Mega Sports Events. In: Journal of Sports Economics, Jg. 20 (2019) Nr. 2, S. 286-313. doi:10.1177/1527002517724505BIB DownloadDetails
  • Szymanski, S.; Weimar, D.: Insolvencies in Professional Football: A German Sonderweg?. In: International Journal of Sport Finance, Jg. 14 (2019) Nr. 1, S. 54-68. doi:10.32731/IJSF.141.022019.05BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.: The Economics of Professional Soccer. In: Downward, P.; Frick, B.; Humphreys, B. R.; Pawlowski, T.; Ruseski, J.; Soebbing, B. (Hrsg.): Handbook of Sports Economics. Sage Publications, Ltd, 2019, S. 243-256. BIB DownloadDetails
  • Schauberger, M.; Weimar, D.; Prinz, J.: Die Mischung macht den Unterschied: Heterogenität sozialer Netzwerke und der Einfluss auf individuelle Gründungsintention. In: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis BFuP, Jg. 70 (2018) Nr. 5, S. 579-599. BIB DownloadDetails
  • Prinz, J.; Weimar, D.: The Golden Generation: The Personnel Economics of Youth Recruitment in European Professional Soccer. In: LOngley, Neil (Hrsg.): Personnel Economics in Sport. Edward Elgar, Northhampton, USA 2018, S. 47-72. BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Schauberger, M.: The impact of sporting success on student enrollment. In: Journal of Business Economics (Best Paper Award 2017), Jg. 88 (2018) Nr. 6, S. 731-764. doi:10.1007/s11573-017-0877-1VolltextBIB DownloadDetails
  • Borowski, S.; Schauberger, M.; Weimar, D.: Zugangs- und Zulkassungsvoraussetzungen an deutschen Hochschulen: Eine deskriptive Bestandsaufnahme. In: Hochschulmanagement, Jg. 13 (2018) Nr. 2, S. 41-48. BIB DownloadDetails
  • Dilger, A.; Prinz, J.; Weimar, D.: 20 Jahre Hochschulmanagement - Ein deskriptiver Überblick. In: Hochschulmanagement, Jg. 13 (2018) Nr. 4, S. 92-100. BIB DownloadDetails
  • Singh, U.; Weimar, D.: Empowerment among generations. In: German Journal of Human Ressource Management , Jg. 31 (2017) Nr. 4, S. 307-328. doi:10.1177/2397002217719864VolltextBIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Schauberger, M.; Borowski, S.; Prinz, J.: Selektionseffekte von Zulassungstests an Universitäten. In: Betriebswirtschaftliche Forschungs und Praxis (BFuP), Jg. 69 (2017) Nr. 6, S. 694-716. PDFBIB DownloadDetails
  • Deutscher, C.; Gürtler, O.; Prinz, J.; Weimar, D.: The Payoff to Consistency in Performance. In: Economic Inquiry, Jg. 55 (2017) Nr. 2. doi:10.1111/ecin.12415BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Wicker, P.: Moneyball revisited: Effort and team performance. In: Journal of Sports Economics, Jg. 18 (2017) Nr. 2, S. 140-161. doi:10.1177/1527002514561789BIB DownloadDetails
  • Prinz, J; Weimar, D.: Spielermärkte im Fußball. In: Deutscher, C.; Hovemann, G.; Pawlowski, T.; Thieme, L. (Hrsg.): Handbuch Sportökonomik. Hofmann, 2016, S. 179-196. VolltextBIB DownloadDetails
  • Soebbing, B.; Wicker, P.; Weimar, D.: The Impact of Leadership Changes on Expectations of Organizational Performance. In: Journal of Sport Management , Jg. 26 (2015) Nr. 5, S. 485-497. doi:10.1123/jsm.2014-0089BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Wicker, P.; Prinz, J.: Membership in Nonprofit Sport Clubs: A Dynamic Panel Analysis of External Organizational Factors. In: Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, Jg. 44 (2015) Nr. 3, S. 417-436. doi:10.1177/0899764014548425 BIB DownloadDetails
  • Gerpott, T.; Ahmadi, N.; Weimar, D.: Who is (not) convinced to withdraw a contract termination announcement? – A discriminant analysis of mobile communications customers in Germany. In: Telecommunications Policy, Jg. 39 (2015) Nr. 1, S. 38-52. doi:10.1016/j.telpol.2014.11.005BIB DownloadDetails
  • Weimar, D.: Sportindustrie als ökonomische Testumgebung, 398. Management, Diskussionsbeiträge Der Mercator School Of (Hrsg.), Duisburg 2015. BIB DownloadDetails

    zum Artikel: <link fileadmin dateien business_administration download file>Initiates file downloadhier

  • Göke, S.; Prinz, J.; Weimar, D.: Diamonds are Forever: Job-Matching and Career Success of Young Workers. In: Journal of Economcis and Statistics (Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik), Jg. 234 (2014) Nr. 4, S. 450-473. VolltextBIB DownloadDetails
  • Schüller, D.; Tauchmann, H.; Upmann, T.; Weimar, D.: Pro-Social behavior in the TV show "Come Dine with Me": An empirical investigation. In: Journal of Economic Psychology, Jg. 45 (2014), S. 44-55. doi:10.1016/j.joep.2014.07.005BIB DownloadDetails
  • Fox, A.; Weimar, D.: Fan-Anleihen als Finanzierungsmöglichkeit von Sportorganisationen außerhalb des Fußballs. In: Corporate Finance (2014) Nr. 5, S. 242-252. BIB DownloadDetails

    <span style="font-size: 11pt; line-height: 150%;">Ähnlich deutschen Fußballunternehmen sind auch Unternehmen anderer Sportarten zunehmend mit eingeschränkten Finanzierungsalternativen konfrontiert. Grund sind nicht zuletzt Liquiditätsprobleme, basierend auf der Abhängigkeit von sportlichem und wirtschaftlichem Erfolg. Eine für Fußballunternehmen aktuell verstärkt genutzte Option der Fremdkapitalfinanzierung bilden Fan-Anleihen. Während derartige nichtbörsennotierten Mittelstandsanleihen für Fußballclubs bereits diskutiert sind, bestehen keine Untersuchungen hinsichtlich der Chancen und Risiken für andere Sportarten. Der Beitrag widmet sich daher – repräsentativ – einer Potentialanalyse von Fan-Anleihen für Basketball,- Handball und Eishockeyunternehmen. Aus theoretischer Sicht sind Fan-Anleihen durchaus für andere Sportarten eine mögliche Finanzierungsalternative. Mit Blick auf potenzielle Emissionsvolumen kann aus praktischer Sicht nur für die Top-Clubs eine Anleiheemission empfohlen werden.</span>

  • Weimar, D.; Schauberger, M.; Prinz, J.: Studiengangswahl und Gründungsaffinität: Eine empirische Untersuchung deutscher Hochschulen. In: Hochschulmanagement, Jg. 9 (2014) Nr. 2, S. 47-53. VolltextBIB DownloadDetails
  • Weimar, D.; Prinz, J.; Breithecker, V.; Dähn, D.: Studiengangsbezogene Planspiele in der Oberstufe als Instrument zur Effizienzoptimierung des deutschen Hochschulwesens. In: Hochschulmanagement, Jg. 7 (2013) Nr. 2, S. 60-66. BIB DownloadDetails
  • Wicker, P.; Prinz, J.; Weimar, D.: Big spenders in a booming sport: Consumption capital as a key driver of triathletes’ sport-related expenditure. In: Managing Leisure, Jg. 18 (2013) Nr. 4, S. 286-299. doi:10.1080/13606719.2013.809190 BIB DownloadDetails
    <span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB">The demand for triathlon has increased considerably during recent years; however, up to now there is little research available on the economic aspects of this sport. Therefore, the purpose of this study is to investigate the sport-related expenditure of triathletes. Based on the concept of consumption capital, a theoretical framework is presented that explains sport-related expenditure. Quantitative data was collected using a nationwide online survey of active triathletes in Germany (n=786). Yearly sport-related expenditure amounts to €2,745 on average. Regression results show that consumption capital (years of participation, weekly time of practice, self-assessed level of performance, participation in triathlon competitions) and socio-demographic characteristics (age, income) are significant drivers of sport-related expenditure. The findings have implications for the management and marketing of triathlon and related products (e.g. tourism) because of the increasing number of participating triathletes who represent an economically interesting target group. </span>

    <span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB"></span>

    <span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB">Working Paper: <link fileadmin dateien business_administration workingpaper004_expenditures.pdf download file>pdf</span>

  • Wicker, P.; Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C.: No Pain, No Gain: Effort and Productivity in Professional Soccer. In: International Journal of Sport Finance, Jg. 8 (2013) Nr. 2, S. 124-139. BIB DownloadDetails

    No pain, no gain: Effort and productivity in professional soccer von Joachim Prinz, Daniel Weimar, Pamela Wicker und Christian Deutscher.

  • Fox, A.; Weimar, D.: Wann sind Unternehmen vergleichbar? – Eine Analyse der Multiplikatormethode am Beispiel von Fußballunternehmen. In: Journal für Corporate Finance (2012) Nr. 7, S. 1-46. BIB DownloadDetails

    Wann sind Unternehmen vergleichbar? – Eine Analyse der Multiplikatormethode am Beispiel von Fußballunternehmen (Fox, Weimar)

    Working Paper: <link fileadmin dateien business_administration download file>PDF

  • Prinz, J.; Weimar, D.; Deutscher, C.: Popularity kills the Talentstar? Einflussfaktoren auf Superstargehälter in der NBA. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft ZfB , Jg. 82 (2012) Nr. 7, S. 789-806. BIB DownloadDetails

    Popularity kills the Talentstar? Einflussfaktoren auf Superstargehälter in der NBA (Prinz, J.; Weimar, D. ; Deutscher, C.).

    Link: http://www.springerlink.com/content/848g0716m4h4tl34/

  • Weimar, D.: Facebook-Fans und Konsumkapital in der Unterhaltungsbranche, 381 (September). Betriebswirtschaftslehre, Diskussionsbeiträge Der Mercator School Of Management Fakultät Für (Hrsg.), 2012. BIB DownloadDetails

    Diskussionspapier zum Download: <link fileadmin dateien business_administration download file>Initiates file downloadPDF

  • Wicker, P.; Hallmann, K.; Prinz, J.; Weimar, D.: Who takes part in triathlon events? A application of lifestyle segmentation to triathlon participants. In: International Journal of Sport Management and Marketing Special Issue: Consumer Behaviour in Sports , Jg. 12 (2012) Nr. 1, S. 1-24. BIB DownloadDetails
    Who takes part in triathlon events? A application of lifestyle  segmentation to triathlon participants (Wicker, Hallmann, Prinz, Weimar)

     Paper Download: <link fileadmin dateien business_administration download file>PDF

  • Weimar, D.; Fox, A.: Fananleihen als Finanzierungsmöglichkeit von Sportclubs? Eine Bestandsaufnahme am Beispiel der Fußballbundesliga. In: Corporate Finance biz (ehem. Finanz Betrieb) (2012) Nr. 4, S. 181-187. BIB DownloadDetails

    Aufgrund steigender finanzieller Fehlbeträge suchen deutsche Fußballunternehmen verstärkt den Zugang zum privaten Fremdkapitalmarkt über die Ausgabe von „Fan-Anleihen“. Der vorliegende Artikel beleuchtet daher Erfolgsdeterminanten von „Fan-Anleihen“- Emissionen und analysiert  Verwendungsmöglichkeiten der Emissionseinnahmen. Überregionale Popularität, positive Geschäftszahlen und Erstligazugehörigkeit werden als zentrale Erfolgsindikatoren herausgestellt.

    Due to rising financial deficits German football clubs are increasingly interested in the access to private debt markets by the emission of "Fan-Bonds". The current article examines determinants of success of such "Fan-bonds" emissions and analyzes the various possible use of the obtained income. Popularity, positive financial results and the participation in the highest national league are identified as key indicators of emission success.

    Working Paper: <link fileadmin dateien business_administration workingpaper005_fananleihen.pdf download file>PDF

    Link: http://www.wiso-net.de/genios1.pdf?START=0A1&ANR=2157078&DBN=ZGEN&ZNR=1&ZHW=-4&WID=12542-3060782-82120_12

  • Deutscher, C.; Prinz, J.; Weimar, D.: Einkommensdeterminanten von Spitzensportlern - Eine Superstar-Ökonomische Untersuchung unter direkter Berücksichtigung von Netzwerkeffekten. In: Arbeitskreis Sportökonomie e. V. (Hrsg.): Ökonomie der Sportspiele - Symposiumsband der Jahrestagung 2011. Hofmann, 2012, S. 113-132. BIB DownloadDetails

Tagungen:

Teilnahme an Konferenzen:

2020 – Helsinki (FIN): 12th ESEA European Conference in Sports Economics, “Anime and Sports Club Enrollment: Quasi-Experimental Evidence from “Attack No 1” (Weimar, Breuer, Conference canceled due to COVID-19 pandemic) 

2020 – Paris (FR): 5th Conference Sport Economics and Sports Management, Anime and Sports Club Enrollment: Quasi-Experimental Evidence from “Attack No 1” (Weimar, Breuer, Conference canceled due to COVID-19 pandemic) 

2020 – Paderborn: 24. Jahrestagung Arbeitskreis Sportökonomie, „Animated Cartoons and Sports Club Enrollment: Quasi-Experimental Evidence from “Attack No 1”  (Weimar, Breuer, Conference canceled due to COVID-19 pandemic)

2020 – Rom (IT): 14th World Media Economics and Management Conference (WMEMC), " Disentangling Voting Biases in the Eurovision Song Contest: An Empirical Analysis of Individual Biases in Peer Voting Systems" (Weimar, Budzinski & Gaenssle, Conference canceled due to COVID-19 pandemic)

2020 – London (GB): 23. Colloquium on Personnel Economics (COPE), " O Captain, My Captain? Individual and Team Effort and Performance after Appointing a New Team Leader" (Weimar, Gerpott & Prinz, Conference canceled due to COVID-19 pandemic)

2019 – Dresden: 15th DPPD conference, “Selection Effects of Performance Tests in the German Higher Education System: Empirical Evidence from Internal and External Performance Tests” (Borowski, Prinz, Weimar, Stegt)

2019 – Wien: 2018 – 21. VHB-Tagung Hochschulmanagement, „Dependence of Private Funding on Public Funding: Empirical Evidence from German Universities“ (Weimar)

2018 - Liverpool (GB): 10. European Conference in Sports Economics, "O Captain, My Captain!: The Impact of Formal Leadership on Individual Behavior, Team Performance and Team Efficiency" (Weimar, Prinz)

2018 - Valencia (ESP): 29. European Conference on Operational Research, "O Captain, My Captain!: The Impact of Formal Leadership on Individual Behavior, Team Performance and Team Efficiency" (Weimar, Prinz)

2018 - Wien (AUT): 3. Conference Sport Economics and Sports Management (SESM), "Return to Leadership in Professional Football" (Weimar, Prinz)

2018 - Duisburg:  20. VHB-Tagung Hochschulmanagement, "20 Jahre Hochschulmanagement: Eine deskriptive Übersicht" (Dilger, Prinz & Weimar)

2017 - Düsseldorf: 15. Jahrestagung des Arbeitskreises Empirische Personal- und Organisationsforschung (AKempor), "Gender-in-Group Bias, Social Pressure and Peer Evaluations: Empirical Evidence from ‘Come Dine With Me" (Scharfenkamp & Weimar), "“Let’s have a break”: An experimental comparison of work break types and their impact on Performance (Singh, Ghadiri & Weimar)

2017 - Paderborn: 9th ESEA European Conference in Sports Economics, "Investment Decisions of Emotional Investors in Hard Times: Empirical Evidence from the German Football Industry" (Weimar)

2017 - Düsseldorf: 21. Jahrestagung Arbeitskreis Sportökonomie, "Insolvencies in Professional Sports: Evidence from German Football" (Szymanski & Weimar).

2017 – Groningen (NLD): 46. Conference of the European Marketing Academy (EMAC), “Product Type And Impulse Buying: Empirical Evidence From A Large Field Experiment And Real Sales Data” (Weimar, Deutscher & Decker)

2017 - Zürich (CH): 20. Colloquium on Personnel Economics (COPE), "Gender in-groups, transparency and peer evaluations: Empirical evidence from ‘Come Dine With Me" (Weimar, Scharfenkamp & Prinz)

2017 - Hamburg: 19. VHB-Tagung Hochschulmanagement, " Selektionseffekte von Zulassungstests an Universitäten " (Weimar & Schauberger)

2016 - Aachen: 19. Colloquium on Personnel Economics (COPE), "Overlapping contracts, Effort and Shirking Behavior of Employees" (Weimar, Scharfenkamp & Prinz)

2016 - Hamburg: 18. VHB-Tagung Hochschulmanagement, "Freizeitangebot und die Nachfrage nach Hochschulbildung: Eine empirische Analyse zum Einfluss von Spitzensport auf Studienanfänger" (Weimar & Schauberger)

2015 - Hamburg: XVI. German Economic Association of Business Administration (GEABA), "The effects of gender and multinational diversity within teams on individual peer evaluations" (Scharfenkamp & Weimar)

2015 - Zürich (CH): 7th ESEA European Conference in Sports Economics, "Impact of In-Season Contract Changes on Effort: Evidence from the Bundesliga" (Scharfenkamp, Weimar, & Prinz)

2015 - Duisburg: 17. VHB-Tagung Hochschulmanagement, "Die Mischung macht den Unterschied - Der Einfluss von Sozialkapital auf die Gründungsintention von Studierenden" (Prinz, Weimar, & Schauberger)

2014 - Antwerp (BEL): 6th ESEA European Conference in Sports Economics, "Geographical Distance and Domestic Support for Mega-Events: Empirical Evidence from the 2016 Olympic Games" (Weimar & Rocha)

2014 - Denver (USA): 89rd. Annual Conference of the Western Economic Association; "Talent vs. Popularity? What Shapes Salaries in Professional Basketball" (Deutscher, Weimar, & Prinz)

2014 - Duisburg: 3nd. Conference "Football and Finance", "The Market for "Free-Agent-Managers" and its Effect on Managerial Change" (Frick, Prinz, & Weimar).

2014 - Bremen: 16. VHB-Tagung Hochschulmanagement, "Studiengangsbezogene Planspiele in der Oberstufe: Eine überarbeitete Analyse" (Weimar, Theis, Schauberger, & Prinz); "Studiengangswahl und Gründungsaffinität: Eine empirische Untersuchung" (Schauberger, Prinz, & Weimar).

2013 - Tampa (USA): 83rd. SEA Southern Economic Association Conference; "The Zipf-Law in Professional Soccer" (Weimar/Wicker/Prinz).

2013 - Esbjerg (DEN): 5th ESEA European Conference in Sports Economics, "Effort and Team Performance in Professional Soccer"; "The Zipf-Law in Professional Soccer" (Weimar, Wicker, & Prinz)

2013 - Austin (USA): 28rd. NASSM Conference Sport Management, "Is there a Boris Becker Effect? A Dynamic Panel Analysis on the External Drivers of Membership Numbers in Sport Clubs" (Weimar, Wicker, & Prinz).

2013 - München: 17. Jahrestagung Arbeitskreis Sportökonomie, "Diamonds are Forever: Job-Matching and Career Success of Young Workers" (Göke, Prinz, & Weimar).

2013 - Duisburg: 15. VHB-Tagung Hochschulmanagement, "Studiengangsbezogene Planspiele in der Oberstufe als Instrument zur Effizienzoptimierung des deutschen Hochschulwesens", (Weimar, Breithecker, Prinz, & Dähn).

2012 - Seattle (USA): 27. NASSM Conference Sport Management, "Consumer Profiles in Triathlon Sport" (Wicker, Hallmann, Prinz, & Weimar).

2012 - Münster: 2nd. Conference "Football and Finance", “No Pain, No Gain? Effort Level and the Effect on Soccer Player Salaries" (Prinz, Weimar, Wicker, & Deutscher).

2011 - Heidelberg: 15.Jahrestagung Arbeitskreis Sportökonomie, "Star Wars: Gehaltsdeterminanten der Lohnbildung von Superstars anhand empirischer Daten aus der NBA und Facebook" (Prinz, Weimar, & Deutscher).  

Weitere Funktionen:

Reviewer Invitations:

Business Research

Contemporary Economic Policy

European Sport Management Quarterly

Hochschulmanagement 

International Journal of Sports Finance 

International Journal of Sport Policy and Politics

Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing

Journal of Sports Economics

Museum Management and Curatorship 

Nonprofit Management & Leadership

Nonprofit Voluntary Sector Quarterly

Sport Management Review 

Voluntas

Related Press (Print, Audio, TV)

2019    Print   NDR.de                  „HSV-Anleihe: Eher Spende denn lohnendes Investment“                             

2019   Print   Welt                      „Fan-Liebe soll sich auszahlen“                                                                

2019    Print   Handelsblatt            „Warum der Lieblingsfußballklub selten ein Renditebringer ist“                     

2018    TV     SWR                      „3. Liga – eine sportliche und wirtschaftliche Gratwanderung“                      

2018    Print   Westfalen-Blatt       „Großer Optimismus und viele Fragezeichen“                     

2018    Radio Deutschlandfunk      „Ärger um den Neuanfang“                                                                     

2018    TV     WDR Sport Inside   „Anreiz zum Rattenrennen - Insolvenzen in der 3. Liga“                               

2018    Print   WAZ                     „Zwischen Kick und Kommerz“                

2018    Radio Deutschlandfunk      „Insolvenzen im Fußball - Häufiger pleite in den unteren Ligen“                    

2018    Print   Frankf. Rundschau   „Todesfalle Liga 3“                                                                                

2018    Print   Rheinische Post       „Darum gehen Fußballvereine pleite“                                                        

2015    Print   Ballesterer              „Die zwölfte Bank“                                                                               

2015    Print   WAZ                     „Viel rennen allein bringt keinen Erfolg“                                       

2015    Print   NRZ                      „Zum Sieg gerannt“                                                                   

2013    Print   Handelsblatt           „Wenn sich Liebe nicht verzinst”                                                              

2013      Print     NRZ                             „Betrachten Sie das Geld als verloren“        

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