seit 10/2014
Mitherausgeber der Zeitschrift International Journal of Sports Finance
seit 10/2012
Prodekan der Mercator School of Management
08/2011
Ruf an die Universität Erfurt - Lehrstuhl für Strategisches Management (abgelehnt)
12/2010
Ruf an die Deutsche Sporthochschule Köln (DSHS) - Lehrstuhl für Sportbetriebswirtschaftslehre (abgelehnt)
seit 04/2010
Lehrstuhlinhaber des Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre an der Mercator School of Management, Universität Duisburg-Essen
10/2009-03/2010
Akademischer Rat am Fachgebiet Unternehmensführung/Organisation der TU Ilmenau
04/2009 - 09/2009
Vertretungsprofessor für Personalmanagement an der Universität Passau
10/2008
Habilitation mit dem Arbeitstitel "Incentives in Organizations"
08/2007 - 03/2009
Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Organisations- und Medienökonomie, Universität Paderborn, Prof. Dr. Bernd Frick
11/2004 - 07/2007
Wissenschaftlicher Assistent am Reinhard-Mohn-Stiftungslehrstuhl für Unternehmensführung, Gesellschaftsethik und gesellschaftlichen Wandel, Universität Witten/Herdecke, Prof. Dr. Bernd Frick
07/2003
Promotion mit einer sportökonomischen Arbeit zur Entlohnung von Basketballspielern
11/2001 - 10/2004
Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Reinhard-Mohn-Stiftungslehrstuhl für Unternehmensführung, Gesellschaftsethik und gesellschaftlichen Wandel, Universität Witten/Herdecke, Prof. Dr. Bernd Frick
11/1999 - 10/2001
Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Personal und Organisation, Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald, Prof. Dr. Bernd Frick
08/1998 - 12/1998
Auslandsemester an der American University in Washington D.C. mit dem Schwerpunkt Economic Policy
10/1993 - 10/1999
Studium der Volkswirtschaftslehre an der Universität Trier und der Copenhagen Business School
<span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB">The demand for triathlon has increased considerably during recent years; however, up to now there is little research available on the economic aspects of this sport. Therefore, the purpose of this study is to investigate the sport-related expenditure of triathletes. Based on the concept of consumption capital, a theoretical framework is presented that explains sport-related expenditure. Quantitative data was collected using a nationwide online survey of active triathletes in Germany (n=786). Yearly sport-related expenditure amounts to €2,745 on average. Regression results show that consumption capital (years of participation, weekly time of practice, self-assessed level of performance, participation in triathlon competitions) and socio-demographic characteristics (age, income) are significant drivers of sport-related expenditure. The findings have implications for the management and marketing of triathlon and related products (e.g. tourism) because of the increasing number of participating triathletes who represent an economically interesting target group. </span>
<span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB"></span>
<span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; LINE-HEIGHT: 150%; mso-ansi-language: EN-GB; mso-bidi-font-weight: bold" lang="EN-GB">Working Paper:
pdf</span>
No pain, no gain: Effort and productivity in professional soccer von Joachim Prinz, Daniel Weimar, Pamela Wicker und Christian Deutscher.
Popularity kills the Talentstar? Einflussfaktoren auf Superstargehälter in der NBA (Prinz, J.; Weimar, D. ; Deutscher, C.).
Who takes part in triathlon events? A application of lifestyle segmentation to triathlon participants (Wicker, Hallmann, Prinz, Weimar)
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